Saturday, September 23, 2006

30 dagers bønn for den muslimske verden.

Etter pavens foredrag har vi nå opplevd flere drap på kristne. Kirker har blitt angrepet. Hatefulle demonstrasjoner rundt om i den muslimske verden har fordømt paven og enkelte har ønsket å korsfeste ham. Den inflytelsesrike muslimske lederen Qaradawi kalte sist fredag for "vredens dag". Samtidig er forfølgelse og undertrykking av kristne et vanlig fenomen i mange muslimske land som ikke er begrenset til saken rundt pavens foredrag.

Jesus sier "velsigne dem som forbanner dere, og be for dem som krenker dere" (Lukas 6.28). Jeg vil derfor oppfordre alle kristne til å delta i den internasjonale bønnekampanjen "30 dagers bønn for den muslimske verden." Denne kampanjen går samtidig med muslimenes fastemåned Ramadan som starter på søndag 24/9 for norske muslimer. Informasjon om kampanjen kan du finne her.

2 Comments:

Blogger Sexy Sadie said...

Jesus og og frelste oss og etterpå så kom Muhammed og puttet folk i det ytterste mørket igjen.

Ja, jeg satte det på spissen nå, men jeg er dritlei islam og islamske talsmenn og mørkemenn som vil drepe for islam.

8:44 AM  
Blogger Christianculture said...

Som kristen tror jeg at bønn kan gjøre en forskjell. I følge "Kristent arbeid blandt Arbere" vil rundt 25 millioner kristne verden over delta i bønnekampanjen.
Jeg tror at Gud kan gjøre noe i den muslimske verden gjennom bønn, og jeg tror at bønn for muslimer er viktig for at kristne skal bevare sine egne hjerter og ikke ende opp med det samme hatet i sitt hjerte.
Ved at kristne ber for de som forbanner og krenker dem, demonstrerer de at det finnes andre måter å reagere på enn med vold og hat.

9:19 AM  

Post a Comment

<< Home